آخرین تصمیمات برای تعطیلی ادارات تهران

یازار :

+0 به یه ن

با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.

ایسنا نوشت: با ادامه تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غیر حضوری فعال خواهند بود.

مقالات بیشتر:وکیل خبره تهران

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران که ریاست جلسه امروز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ماه مدارس و دانشگاه‌های تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیر حضوری دایر خواهند بود.

وی افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل خواهند بود.

ملکی ادامه داد: فروش طرح ترافیک برای این سه روز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است همچنین نیاز است که شهروندان از ترددهای غیر ضرور خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

وی تاکید کرد: روسای ادارات نیز باید با مرخصی مادران دارای فرزند محصل موافقت کنند. از سوی دیگر فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه نیز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران این را هم گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده می شود که ساعت کاری ادارات دو ساعت کاهش پیدا کند که در صورت تایید این موضوع ابلاغ می شود. این کار با هدف کاهش بار ترافیکی شهر انجام می‌شود.

ملکی درباره تکلیف برگزاری شهرآورد پایتخت نیز گفت: در جلسه مقرر شد این بازی با توجه به شرایط و با احتمال زیاد لغو شود و این موضوع باید به عنوان پیش‌آگاهی به فدراسیون اعلام شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر استفاده از مازوت در نیروگاه‌های استان تهران به دست استانداری تهران نرسیده است، افزود: با توجه به گزارش شهرداری تهران مبنی بر افزایش معنادار SO۲ در برخی روزهای هفته گذشته مقرر شد در جلسه آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا گزارشی از سوی محیط زیست، وزارت صمت و شرکت پخش و پالایش مبنی بر استفاده از سوخت گازوئیل با گوگرد بالا و یا سوخت بدون استانداردهای لازم در نیروگاه‌ها و صنایع ارائه شود اما گزارشی از استفاده از مازوت و سوخت غیر استاندارد در نیروگاه‌ها به ما ارائه نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های ورزشی عمومی در محیط‌های باز تا روز چهارشنبه متوقف است فعالیت‌های قهرمانی نیز تعطیل خواهد بود. بر همین مبنا احتمالا دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در روز سه شنبه لغو خواهد شد و نیاز است که این موضوع به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون فوتبال اعلام شود.

 

به گفته ملکی، همچنین با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وی اظهار کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند به مردم معرفی خواهد شد.

مقالات دیگر:مرکز مشاوره مرزداران


قالیباف: هیچ سندی معتبرتر از قانون اساسی نداریم

یازار :

+0 به یه ن

قالیباف در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی گفت: هیچ سندی معتبرتر، مؤثرتر، مورد وثوق‌تر و در دسترس‌تر از قانون اساسی نداریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی که صبح امروز(شنبه، ۱۲ آذر ماه) به مناسبت روز قانون اساسی در سالن اجلاس سران و با موضوع احصای راهکارهای مؤثر اجرای قانون اساسی بر اساس اصل ۱۱۳قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصل برگزار شد، در کنار سایر رؤسای قوا حضور یافت.

مقالات بیشتر:وکیل خانم در تهران

قالیباف در این همایش گفت: در ابتدا به سهم خودم به همه عزیزان و بزرگواران و اندیشمندان در حوزه حقوق، از بخش های مختلف دانشگاهی و بخش های دولتی، حوزه های علمیه، برادران و خواهران گرامی و همچنین مهمانان خارجی حاضر در این جلسه عرض خیر مقدم دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا درود می فرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و به ویژه درود می فرستیم به روح پرفتوح شهید بهشتی(ره)، شهیدی که در پایه گذاری، شکل گیری و تصویب قانون اساسی، نقش بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کردند و همچنین تشکر می کنم از عزیزان خود در دولت، به ویژه برادر عزیز و مجاهدم دکتر دهقان، معاون حقوقی ریاست محترم جمهور که در این روز عزیز این فرصت را فراهم کردند که به یک بحث مهم در حوزه اجرای قانون اساسی بپردازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ما بر موضوع اهمیت قانون اساسی و نقش آن در انسجام ملی و وحدت ملی و در پیشرفت کشور خود از این مسیر، اتفاق نظر داریم، عنوان کرد: نزدیک ترین و سهل الوصول ترین و مطمئن ترین راه برای تعیین روابط و انسجام بین حاکمیت، مردم و جامعه و برای حفظ یکپارچگی کشور و انسجام ملی خود، هیچ سندی معتبرتر، مؤثرتر، مورد وثوق تر و در دسترس تر از قانون اساسی نداریم پس همه باید با هر گرایش، دین، مذهب و سلیقه و قومیتی که در ایران عزیز زندگی می کنیم و شهروند جمهوری اسلامی محسوب می شویم باید به آن احترام بگذاریم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه همه ما باید قانون اساسی را میثاق ملی خود بدانیم و اولین نکته‌ای که باید همه به آن توجه کنیم، فرهنگ قانون گرایی است، عنوان کرد: قانون و اجرای آن و فرهنگ قانون‌گرایی، مهم‌ترین زیرساخت نرم افزاری برای هر جامعه و حاکمیتی است و البته که بیشتر و پیشتر از هر کسی، نمایندگان و کارگزاران نظام مکلف به تعهد به اجرای قانون اساسی هستند.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه همه ما باید بدانیم دور زدن قانون، استناد گزینشی به قانون یا تبعیض در اجرای قانون، بدترین صدمات و لطمات را به فرهنگ قانون‌گرایی می‌زند خصوصاً اگر از مسئولان در اجرای قانون سر بزند، اظهار داشت: دور شدن از قانون به انگیزه روان شدن و تسریع در امور آسیب‌هایش آنقدر زیاد است که چنین کاری به صرفه مادی و معنوی ما نبوده و نخواهد بود.

وی گفت: امام(ره) فرمایشی دارند با این مضمون که خروج از چارچوب اختیارات ضررش بیشتر از رشد کار در نقطه دیگری است. پس به بهانه اینکه قصد داریم مشکلی را حل کنیم و یا موضوعی را زودتر پیش ببریم، حقی را به حق دار بدهیم، عدالتی را برقرار کنیم، نباید باعث قانون گریزی شویم که عملی نابخشودنی و کار غیرعقلانی است.

 

قالیباف در ادامه تصریح کرد: در اهمیت قانون اساسی ما همین بس که بدانیم در دو سه ماه اخیر دشمن کجا را هدف قرار گرفته است؟ امروز دشمن انسجام و وحدت ملی ما، یکپارچگی سرزمینی ما و در حقیقت دشمن همه ویژگی‌های قانون اساسی و میثاق ملی ما را مورد هجمه قرار داده از این رو باید بدانیم برنامه دشمن علیه هویت ملی، امنیت ملی و پیشرفت ملی ما است. پس همه آنهایی که دل در گرو ایران عزیز و دل در گرو اسلام و افتخار این سرزمین دارند باید برای اجرای تمام عیار قانون اساسی تلاش کنند که اجرای قانون اساسی باطل السحر برنامه دشمن علیه هویت ملی، امنیت ملی و پیشرفت ما است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در همین دهه‌ها و سال‌های گذشته وقتی نگاهی با دقت بیشتر داشته باشیم، برخی نیروها و دسته‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی درافتاده‌اند، یا خواهان تجدیدنظر در قانون اساسی هستند و یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید بهانه آنها این باشد که بگویند این قانون اساسی کارآمد نیست.

وی در ادامه با تأکید براینکه همه ما باید بدانیم قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، عنوان کرد: ارزش های ما، اسلامیت، جمهوریت نظام و امنیت ما در این قانون اساسی است. البته که باید توجه داشته باشیم همه ابعاد قانون اساسی را به طور متوازن اجرا کنیم تا قانون اساسی کارآمدی خود را به نمایش بگذارد.

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه این سخن درست است که هنوز ما از همه ظرفیت‌های قانون اساسی استفاده نکرده ایم، ابراز داشت: ما به قانون اساسی در همه قلمروهای تدوین شده و پرداخته شده، توجه نکرده‌ایم و به بخشی از آنها هنوز عمل نکرده و یا به طور کامل و متوازن عمل نکرده‌ایم. از این رو راهکار نجات دهنده برای ما اجرای کامل، متوازن و بدون تحریف و انحراف از قانون اساسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که قانون اساسی ما قانون مترقی بوده و امروز حلال مشکلات ما در ابعاد مادی و معنوی است، اظهار کرد: در بحث حکمرانی‌ نو که نکاتی را بعضاً خدمت مردم در طی سال‌های قبل تا به امروز گفته‌ام، بر همین نکته تأکید داشته‌ام که آنچه نیاز به تغییر دارد، نگاه ما و نحوه اجرای قانون اساسی بوده و حل مشکلات در تغییر قانون اساسی نیست.

وی در ادامه افزود: باید بدانیم حکمرانی یک امر ملی بوده و شعار جناحی نیست که با خواستن یا نخواستن یک گروه و یا یک حزب، تعیین تکلیف شود و باید بدانیم کارآمدی ارزش کانونی حکمرانی است. تا زمانی که ما به کارآمدی یک پاسخ روشن و مشخص ندهیم و تا زمانی که قدرت حل مسأله را پیدا نکنیم قادر نیستیم، مسأله حقوق اساسی مردم را پاسخ بدهیم.

قالیباف ادامه داد: وقتی به فصول قانون اساسی نگاه می‌کنیم، در فصل سوم حقوق ملت، حقوق مردم و رابطه آن با کارگزاران، نمایندگان و حاکمیت تعریف شده و هر کسی که مدعی این باشد که بخواهد حقوق عامه را صورت داده، احیا کرده و پیش ببرد، بدون شک قانون اساسی مهم‌ترین تکیه گاه او، مهم‌ترین سند و بالاترین سند برای این کار است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه اولین حق مردم را حفظ کرامت آنها دانست و افزود: اولین حق مردم این است که ما یک زندگی خوب در سایه دین و به کارآمدترین شکل، برایشان فراهم کنیم و این را مردم در همه شئونات زندگی خود ببینند. بدون شک فقر، فساد و تبعیض در تضاد با کرامت و منزلت انسان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی که می‌فرمایند مردم ستون دین هستند، یادآور شد: پس حق این مردم و رضایت عامه به وسیله رعایت حقوق عامه اتفاق می‌افتد و نگاه ما به حکمرانی‌ نو نیز در همین رابطه میان مردم، حاکمیت و کارگزاران و نمایندگان است که بالاتر از یک قرارداد اجتماعی است که در مکاتب انسان‌ساخت مورد تأکید قرار می‌گیرد، قرار دارد.

 

قالیباف همچنین گفت: عمق باورها و نگاه اجتماعی ما مبتنی بر قانون اساسی است که برخاسته از فرهنگ قرآنی و فرهنگ اهل بیت(ع) است و ما از بعد دینی، اخلاقی، اسلامی، انسانی، دنیوی و اخروی به‌عنوان کارگزاران نظام در مقابل یکایک مردم خود و حقوق آنها مسئول هستیم و این تنها از بعد اجرای یک قرارداد خاص نیست.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در حکمرانی اسلامی بر این باور هستیم که کارآمدی حق‌الناس است، اظهار داشت: کارآمدی صرفاً یک معیار مدیریتی یا یک فضیلت اخلاقی نیست، بلکه یک حق است که ما مسئولین باید در هر بخش و هر سطحی این حق را ادا کنیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: ماهیت حکمرانی نو اینگونه است که این حق را نیز باید با عمل ادا کنیم، نه با حرف و سخن؛ و اگر این حقِ به حق مردم را آن هم به مردمی که هر کجا این کشور، نظام، آب و خاک؛ خون خواست، جان خواست، مال خواست، در پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، در مقابله با گروه های ضد انقلاب، در رسیدگی به حرکت‌های مؤمنانه و کمک در سیل، زلزله و حتی در حوادث تلخ اخیر دیدیم چگونه بسیجیان و مردم جان خود را تقدیم کردند به همین دلیل ما نسبت به این مردم مدیون هستیم و کارآمدی و حق را باید برای این مردم انجام دهیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه این میثاق ما با مردم است و مردم حق دارند با عمل ما، ما را ارزیابی کنند و نظر بدهند، یادآور شد: البته مردم ما آنقدر شریف، بزرگ، با محبت و اهل گذشت هستند که از برخی نارسایی‌ها، کوتاهی‌ها و کم توجهی‌های ما چشم می‌پوشند و هرگاه به کمک آنها نیاز داریم، آنها را صدا می‌کنیم و آنها در هر عرصه‌ای از جان، مال و آبروی خود برای عزت کشور خود و اسلام می‌گذرند. اما واقعاً من و شما مسئولان باید بگوییم تا کی و کجا؟

مقالات دیگر:کاشت دندان


طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تغییر کرد/ تقلیل «استخدام رسمی» به «قرارداد کار معین»

یازار :

+0 به یه ن

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در این طرح، موضوع استخدام رسمی به وضعیت نیروهای شرکتی و در قالب قرارداد کار معین تقلیل پیدا کرد.

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت،گفت: رئیس جمهور تاکید بر کاهش بی عدالتی در امور استخدامی اعم از موضوعات حقوق و مزایا و سوابق کارکنان داشتند و به نوعی بانی طرح این مسئله در کشور بودند.

وی بیان کرد: هدف از طرح این موضوع این بود که نباید در یک اتاقی دو کارمند با سوابق تحصیلی مشابه فعالیت کنند، اما یک کارمند رسمی ۲۰ میلیون تومان و یک کارمند قرار دادی ۶ میلیون تومان حقوق دریافت کند.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی غرب تهران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت قصد داشت این گروه‌های استخدامی را ساماندهی و بی عدالتی‌ها در این بخش را جبران کند.

لطفی تاکید کرد: با این حال، دولت در اجرای این طرح با مشکل و چالش مواجه شد، یعنی دید این امکان وجود ندارد که همه کارکنان قراردادی را رسمی کند چراکه پست سازمانی ندارد و محدودیت‌هایی در موضوع استخدامی است.

وی گفت: دولت در ادامه به کمیسیون پیشنهاد داد که موضوع استخدامی کارکنان به موضوع نیروی شرکتی تعدیل شود و حتی نماینده دولت در کمیسیون گفتند که ما توان اجرای همین موضوع را هم نداریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نماینده دولت در کمیسیون تامین منابع مالی را مشکل اصلی در این بخش دانست، بیان کرد: بنابراین ما برای اینکه این طرح ناقص و ناکام نماند قبول کردیم که موضوع ساماندهی استخدامی کارکنان دولت به موضوع استخدام در وضعیت نیرو‌های شرکتی تغییر پیدا کند.

لطفی بیان کرد: براساس جلسات در کمیسیون اجتماعی قرار بر این شد این افراد در قالب قرارداد کار معین فعالیت کنند و این طرح بعد از اصلاح، به هئیت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: پیش‌تر کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده بود و در حال حاضر باید جزئیات این طرح در مجلس بررسی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در این حوزه این است که دولت خودش آماری از کارمندان شرکتی خود ندارد و وقتی دولت نمی‌داند این افراد چند نفر هستند، دیگر نمی‌داند قرار است چه میزان بار مالی را متحمل شود.

مقالات دیگر:هزینه لمینت دندان


  • [ 1 ]